Azok számára akiknek ismerős a DotA, nem nehéz az átállás a HoNra. A 3 lanes /vonalas, sávos/ HoN map /pálya/ szinte egy az egyben a DotA map. De akad néhány változás, itt van néhány, amiről jó ha tudtok:
Új tárgy, hős, és skill /képeség/ nevek
Elsőre ezek a nevek talán kiakasztják a veterán játékosokat. Beletelik némi időbe míg hozzászokik az ember az új nevekhez/ikonokhoz. Szerencsére az árak nem sokat változtak, így azok alapján be lehet azonosítani az itemeket /tárgyakat/, na meg persze ha beleolvasunk a leírásukba.
Statisztika/Personal Skill Rating
A HoN automatikusan nyomon követi a játékaidat, tehát datál minden győzelmet és vereséget, amikért pontokat kapsz (alapból mindenki 1500-al kezd). Az ellenfeleid PSR-jától is függ, hogy Te mennyit kaphatsz/veszíthetsz.
/A Personal Skill Rating (=PSR) magyarra elég nehezen fordítható, ha mindenképpen meg akarjuk erőszakolni akkor talán a Személyi képesség mércéjének fordíthatnánk, de valami ultra szarul hangzik, szóval maradjunk a PSR-nál ;)/
Továbbfejlesztett játék hostolási/keresési lehetőségek
Akár hostolsz akár csatlakozol egy játéjhoz, a HoN lényegesen több lehetőséget nyújt az elavult W3 motorhoz képest. Mielőtt a játék elkezdődik autobalancolni /automatikusan kiegyenlíteni/ lehet, ami PSR alapján egyenlő erejű csapatokat hoz létre. Itt jegyeznám meg azonban, hogy a PSR-nál jóval árulkodóbbak a részletes statisztikák: pl. kill/death arány, assistok száma, creep kills/denies, érdemes ezekre figyelni. A játék alatt /15 perc után/ lehetőség van egy meccs feladására /concede/ vagy játékostársunk kirúgására. Előbbihez csak a csapat beleegyezése kell, utóbbihoz az összes játékban lévő játékosé. Ha szeretnél csatlakozni egy játékhoz, rengeteg paramétert beállíthatsz, amik szűkítik a keresést pl. a játék módja, easy mode/nem easy mode, ping magasságok, bentlévő játékosok száma ésatöbbi.
Beépített Voice chat
A szervezett csapatok/klánok úgyis használnak valamiféle vocie klienset /TS, Ventri, Mumble, Skype/, de a játék is lehetőséget biztosít a mikrofonon keresztül történő beszélgetésre, ha lenyomjuk a "t" betűt, csapattársaink már hallanak is minket. Ezt előszeretettel használják... kik is? na kik? Hát naná hogy az oroszok ;)
Beépített gyorsbillentyűk
Nem kell többé külön progikat futtatni a gyorsbillentyűkhöz, yepp!
Visszacsatlakozás a játékba
A leghasznosabb funkció szerény véleményem szerint. Ha a játék ledob, a net megszakad, vagy a Windows mókázik megint, sebaaaj, nincs többé dotás anyázás és Bill Gates felmenőinek emlegetése, mert a HoN-ban lehetőség van a rejoin-ra, azaz a visszacsatlakozásra! Ezt a játék elhagyásától számított 5 percen belül lehet megtenni, de ha játékostársaink megszavazzák a pause-t /ami még mindig nem "pauzé" hanem sokkal inkább "páz" vagy "póz" de leginkább a kettő keveréke, kedves inglis szpíking mindenki :P/ akkor még több időnk van.
Creep Aggro
A creepeknek sokkal érzékenyebbek, ha rákattintunk egy ellenséges hősre már a nyakunkon is vannak. Valamivel agresszívabbak mint a Dotában.
Totál új hősök
Sok-sok új hős, persze a legtöbb átvételt a Dotából. Egyébként meg kell jegyezzem, a saját készítésűek között is van egy-két igen kreatív.
Új grafika
Persze nem minden a látvány, de azért nem rossz, na.
Csapattárs portrék infóval
Gyors hozzáférés csapattársaink életéhez, manájához, vagy akár a spelljeik cooldownjához. Bal felső sarokba sokszor fogunk nézni! =)
Forrás: F0cus Fire