A Heroes of Newerth és a Defense of the Anciencts különbségeiről már olvashattatok egy cikket a HonSite-on. Az a cikk kiemelt néhány dolgot ami eltér a két játék között, pontosabban megmutatta, miben jobb a HoN. Dehogy senki ne vádoljon minket elfogultsággal, itt a "round 2", lássuk az összehasonlítást mást szemmel, ezúttal a DotA szemszögéből.
Sok cikk születtet evvel a témával kapcsolatban, /pl. a f0cusfire-é, ami alapján a HonSite-é is készült/, de mindegyiket a HoN rajongók írták, a DotA védelmére csak a fórumokon került sor, ott is szétszórt véleményeket lehet olvasni, ki-ki hozzátette a maga érvét, miért színvonalasabb a DotA, mi az ami egyértelműen jobbá teszi utódjánál.
Ezek, és a saját jó pár évnyi DotA-s tapasztalataim alapján engedjétek meg, hogy prezentáljam a DotA "másságát" :)
Talán ami a legfontosabb, hogy a DotA a Warcraft 3-ból /alapjáték + kiegészítő/ táplálkozik, ennek minden hátrányával és előnyével. A hátrányokat már említettük, nézzük mit szerettük benne.
Először is, a Warcraft 3 grafikája igen hangulatos. Ezt nem tudom jobb jelzővel leírni, hiszen szépnek nem mondanám, az idő már jócskán eljárt felette, ugyanakkor tagadhatatlanul van benne valami, talán a színvilágban, talán a modellek egyedi kidolgozásában, mindesetre jó nézni a játékot. Több hónap HoN-ozás után kipróbáltam megint a DotA-t, elsőre persze meglehetősen csúnyácskának találtam, de egy-kát játék után megint ugyanaz az érzés kerített hatalmába, hogy ez a játék valamiért jól néz ki. A másik fontos elem a hangok. A Blizzard kisfilmek után talán ezek váltak leginkább a cég védjegyévé, valami piszok jól megcsinálják minden játékuknál. A Warcraft 3-nál sem volt ez másképp, személyszerint nekem az egyes hősök hangjai hiányoznak legjobban a DotA-ból. Egyszerűen nem tudom kiverni a fejemből "Ahh...fresh meat" vagy a "Vengence is mine" tipusú stílusos benyögéseket. A HoN-ban ezek elég gyengécskék, sőt, van ami kifejezetten rossz /pl. Vindicator "Silence"-e olyan vérszegény, hogy még a nagyim is harciasabban követeli a húslevest a vasárnapi ebédnél.../ arról nem beszélve, hogy még mindig akad hős, akinek egyátalán nincs hangja, persze ez idővel megoldódik.
Másodszor, a DotA-nak van múltja, és felfutóágban van. Mit jelent ez? Egyrészt azt, hogy a hősök száma közel kétszer annyi, mint a HoN-ban, ez azért elég nagy szám /kb 120/ , ar-nél nem unjuk meg egyhamar :) Másrészt azt, hogy van egy kialakult közössége /magyar is, méghozzá egy remek oldallal/. Sokan játszák és rendszeresen vannak versenyek, kis házikupától egészen a nagy versenyekig, mint az Electronic Sports Worldcup. Egyre nagyobb figyelmet kap a játék, ezáltal a díjazások is komolyabbak, a multigaming klánok is felfedezik a DotA-t. A HoN még gyerekcipőben jár ezen a téren, bár már a versenyzés itt is kezd beindulni, klánból még nincs túl sok.
Hatalmas előny a Garena illetve a kani, amik biztosítják, hogy azok is tudjanak játszani akiknek nincs meg eredetiben a W3 /de az ilyenek szégyelljék össze magukat, potom összegért egy klasszikushoz juthatnak/. Igaz, terjengenek pletykák arról hogy a HoN-t is felveszik a Garena játékai közé. Meglátjuk.
Egy biztos, a DotA-nak megvannak a maga erényei, csakúgy, mint a hátrányai, a Heroes of Newerth-el szemben, de az tuti hogy mindkettő baromi jó játék. Enjoy 'em! :)