A Heroes of Newerth-el foglalkozó oldal, rendszeres frissítésekkel, leírásokkal, keződknek segítségekkel. Nem titkolt cél a hazai HoN élet beindítása és összefogása.
Egy rejtvény, egy bölcs, és az édességek nagy kedvelője, igaz, Zephyrt sajnos manapság csak úgy ismerik, hogy a szelek harcosa. Bár úgy döntött, nem vesz részt a háborúban a Beast Horde ellen, csatlakozott a Hellbourn elleni harchoz, és a hatalmas szelek, valamint légi támadások amiket megidéz a démonok ellen, szívesen látott fegyverek a megújult Legionben.
Alaptulajdonságok
Sebzés
48-58
Armor
2.52
Sebesség
295
Támadási típus
Közelharci (125)
Támadás gyakorisága
0.59
Strength
17 (+2.5)
Agility
18 (+2.7)
Intelligence
15 (+1.8)
Skillek
Gust
Zephyr megidéz egy szélkitörést az általa választott irányba, ami ellök, stunnol és sebzést is okoz.
Minden egység amely bekerül a széltölcsérbe, ellökődik a szél irányába, és stunnolódik 1 mp-re, valamint elszenved 75/125/175/250 sebzést
CD: 18/16/14/12 mp
Mana költség: 120
AoE: 250
Megjegyzés: A Gust 540 távolságot száll
Cyclones
Zephyr megidéz egy kis ciklont minden ölésekor. A megidézett ciklonok automatikusan pörögnek Zephyr körül, közben sebezve az ellenséget. Zephyr felhasználhatja a ciklonokat, hogy saját magát gyógyítsa.
Öléskor megidéz egy ciklont, ami 50 mp-ig tart és 15/20/25/30-at sebez az ellenfélbe, akit érint. Amikor a ciklon megszűnik /letelik az 50 mp/ Zephyr gyógyul 15-öt.
Ha Zephyr használja a skillt, a ciklon felhasználódik és ő gyógyul 30-at. Egyszerre maximum 2/4/6/8 ciklonja lehet.
Megjegyzés: Amikor Zephyr használja a skillt, mindig a legrégebbi ciklon használódik el.
Wind Shield
Zephyr a szél feletti uralmát használva létrehoz egy védőfalat maga körül, ami fokozza a kitérő képességét és felgyorsítja. A védőfalnak arra is van esélye, hogy visszaverje a lövedék típusú támadásokat.
A windshield akkor aktiválódik /3 mp-re/ ha Zephyr sikeresen támad.
Effektek:
+10% Sebesség,
6/9/12/15% Közelharci elkerülés /evasion/
6/9/12/15% esély, hogy visszaverje a lövedék típusú támadásokat a támadóra.
Typhoon
Zephyr létrehoz egy hatalmas tájfunt, lelassítva és sebezve a közelében lévő egységeket. Minél közelebb van a centrumhoz az ellenfél, annál nagyobb a sebzés, és a lassítás is.
Zephyr kap egy ciklont minden másodpercben amíg a Typhoon aktív, az ellenfelek pedig akik 550 radiuson belül vannak, megkapják a Hars Windseffektet.
A töltetek attól függenek, hogy milyen közel áll az ellenfél a centrumhoz. Minél közelebb vannak, annál több töltetet kapnak.
Azok az ellenfelek akik 60 egységnyi távolságon belül vannak, minimum sebességűek lesznek és a maximum sebzést szenvedik el a töltésektől függetlenül.
Megjegyzés: a skill területén clearvision van /mintha egy nagy sentry ward lenne/, és kivág minden fát 600 radiuson belül.
Typhoon CD: 100 mp
Mana: 100/150/200
Szóval ezzel indulunk. Zephyr a Heroes of Newerth egyik legsokoldalúbb karaktere, már a 3 alaptulajdonságán is látszik, hogy dilemma elé nézünk, ha neki szeretnénk guideot írni, hiszen agility hős ellenére nagyon magas a strenth gainje. Ha ezekután megnézzük a skilleket, végképp világossá válik, hogy Zephyrt el lehet vinni abszolút carry avagy tank irányba. Ez a guide a köztes megoldást kínálja: rendesen osztjuk majd a sebzést, ugyanakkor nyugodtan repkedhetünk az első sorban DE nem leszünk Madman jellegű late-carryk vagy Armaddon féle mindent kibíroküssetekcsak tank.
Fontos még tudni, hogy Zephyr remek woods /erdő/ hős, ugyanakkor hihetetlen lane kontrolját fölösleges lenne elpocsékolni. Sokan azt vetik fel a lanes Zephyr ellen, hogy nagyon feltolja a vonalat, amiben van igazság, de tényleg durván lehet vele harassolni már a játék elején, így ez a kis negatívum még elviselhető. Tehát ez egy LANE guide, talán valamikor majd olvashattok egy woods Zephyr guideot is a Honsiteon :P
Skillbuild:
Gust
Cyclones
Cyclones
Gust
Cyclones
Typhoon
Cyclones
Gust
Gust
Wind Shield
Typhoon
Wind Shield
Wind Shiled
Wind Shiled
Stats
Typhoon
Stats+
Kezdő Itemek /all picket feltételezve/
Logger’s Hatchet, mert ugye last hitelnünk kell durván, a pajzs pont ezért, nagy segítség ha range hősök ellen vagyunk a lanen, runes of the blight szintén a kezdéshez egy kis segítség, később úgyis lesz regen itemünk, illetve használhatjuk a ciklonokat gyógyulás céljából.
Vagy
A további itemek attól függenek, hogy milyen ellenfeleink vannak. Ha sok az inyourface jellegű nuker /pyro, which, deadwood stb./ akkor Shama’s Headress, ha viszont a fizikális sebzéssel támadók vannak többségben /mondjuk 2 carry vagy 1 carry és 2 semi carry/, akkor jöjjön a Helm.
A Shamans azért egyszerűbb, mert a lane közvetlen közelében megvehetjük az egészet, nem kell a secret shophoz menni egyszer se. Arról nem is beszélve, hogy az olcsó trinket /350/ miatt már korán megszerezhetjük a +4-es hp regent, a köpeny pedig már az elején ad egy kis plusz védettséget a nukeok ellen. Creepelés szempontjából nyilván a Helm az előnyösebb. A Helmből ugye már megvan a pajzs, de az csak 250 arany, szóval ez ne befolyásoljon minket, legfeljebb építünk belőle egy Iron Shiledet. Összárban kb. ugyanott vannak, a Helm drágább egy picit. Válassz játéknak megfelelően, de NEHOGY gondolkodás nékül Helmet vegyél /mintahogy a legtöbb Zeph player…/
Eközben természetesen megvesszük a cipőt, bár egy kis szerencsével nem kell hazamenned egyszer se, szóval előbb lesz meg a Shamans vagy a Helm.
Igen, jól látod, ez egy post haste. Nagyon kevesen veszik Zephfel, pedig hihetetlenül hasznos. Egyrészt a ciklonjaink miatt tartani kell a tempót az ellenféllel. A Ghost Machers erre rövid ideig alkalmas, nagy üldözések esetén esélytelen. De nem ez a fő előnye. A teleportálás teszi elengedhetetlenné mindenki számára. Zephyrrel nagyon fontos a jó farmolás, hiszen a cél egy elég drága item megszerzése, lehetőleg a midgamere. Ehez pedig nagyon mobilnak kell lenni, és elcsípni minden egyes árva creepet. Persze a ganken elkerülése szempontjából is remek, vagy ha sürgős segítség kell valahol. Ez az item csak akkor éri meg ha SOKAT használod. Ha nem tudod összehozni rá a 2200 aranyat, akkor marad Ghost. Igaz, ebben az esetben azt is tanácsolnám, hogy inkább ne játssz Zephyrt :P
Naná, hogy Mock, hát mi más. A ciklonjainkkal együtt valami brutál aoe sebzésünk lesz, meghát azért az alap sebzésünk is az elviselhető szint környékére kerül.
Innentől kezdve gyakorlatilag bármilyen late carry itemet vehetünk, a legnépszerűbbek a Heart és a Frostfield. Szerintem ennek ellenére a legjobb a Daemonic, hiszen nem csak nekünk hasznos, de az egész csapatnak. Több armor, és gyorsabban ütünk. A Frostfield szerintem azért fölös, mert pusztán egy 200 sebzésű slow effektért veszünk egy pure int hős tárgyat /accolyte's staff/. A Behe jó, kapunk sok hp-t, viszont semmi effektje nincsen. S&Y solo hősöknek jó, de ahogy nyilván már rá is jöttél /és mindjárt olvasod is/ ez a guide a lategameben csapatorientált Zephyrt sugall, nem solot.
Szerepe a játék során:
Early game:
A lanen egy stun vagy disabel képeségekkel rendelkező hőssel a legideálisabb. Csapattársunk alkalmazza a skilljét, addig odaállunk és ütjük /+ciklon sebzés/, mikor épp elfutna, Gust vissza az irányunkba. Miután szuper regen hős, nyugodtan oda lehet sétálni és beleütni egyet-kettőt az ellenfélbe mielőtt menne az igazi támadás. Ha már lane Zephyrt játszunk, akkor tényleg legyen értelme, ne csak creepelj megállás nélkül, figyelj mikor mozdul be a csapattárs és azonnal reagálj.
Mid game:
Remélhetőleg sikerült jól farmolni és van már hero kill is mire ide elérkezel. Itt már, a regen itemed birtokában, nyugodtan ott lehet hagyni a csapattársat /ha biztonságban van!/ és kicsit erdőzni, így mindketten solo xp-t kaptok. Ha jól farmolsz, ezt már early gameben is el lehet játszani. Közben azért figyelj, hiszen midgame van, a solo hero simán lejöhet gankelni -akár szövetséges, akár ellenfél résen kell lenned! Ha összefarmoltad a Post Hastere valót, már az egész mapra kell figyelned, hiszen bárhol ott vagy 3 mp alatt, azaz ha valaki segítségre szorul, már is portálj. Gankleni is nyugodtan mehetsz, hiszen gyors vagy és a Gust nagy előny a menekülőkkel szemben. Legkésőbb a mid game végére meg kell legyen a Mock. Annak a birtokában gankelj ahogy csak tudsz, ez az a pont, amikor a legerősebb vagy.
Late:
A latagame elérkeztével egyre inkább csapatorientáltá kell váljál. Persze ha minden ellenséges hőst legankeltetek 100x, akkor mindegy, de általában azért nem megy ilyen egyszerűen :)
Szóval a csapatot kell segíteni a jól pozicionált Gustokkal és ultikkal. Gyors pusholó vagy, ezt használd is ki, toljad csak a vonalakat, aztán időben „b”. A csatába nem utolsónak menjél, kiváló csali vagy, ezt is fel lehet használni, hiszen bírod az ütést.
Egy utolsó megjegyzés: A Gust ugye úgy működik, hogy kiválasztod a skillt, és lenyomva a bal egérgombot arra húzod, amerre szeretnéd hogy menjen a szél. Csakhogy sokszor ez nem működik, az interface valamiért baszakszik, és csak a „célkeresztet” látod. Ilyenkor relog esetleg game restart, ez általában segít.
Ennyi lett volna, remélem minden Zeph játékosnak segítettem, igazán jó hős, csak tudni kell megfelelően használni. Mégegyszer hangsúlyozom, a legfontosabb az, hogy már az elején tudd, milyen típusú Zephyrt szeretnél játszani és hogy utána végig ennek megfelelően játszál is. Az erdőző/late Zeph guide megírása még várat magára, de ha valaki szeretné megírni, vagy bármilyen más hős guideját, annak nagyon örülnék. A guideokat a dunpy@freemail.hu e-mail címre lehet küldeni, lehetőleg wordben formázott verzióban /új wordel írt is jöhet/. Kb. hasonló dolgok szerepeljenek benne: alaptulajdonságok, skillbuild, itembuild és a hogyan játszuk a hőst típusú rész /tudom, ezt nem kéne hangsúlyozni, de van egy magyar Swift guide a neten, ami valami kegyetlen…jó ha tíz mondat van benne, na, azóta félek/.
Kérdésesek, ellenérvek, vagy akármi a guideal kapcsolatban a fórum erre vonatkozó részén.