A Heroes of Newerth-el foglalkozó oldal, rendszeres frissítésekkel, leírásokkal, keződknek segítségekkel. Nem titkolt cél a hazai HoN élet beindítása és összefogása.
Remeték egy világtól elvonult csoportja generációkon keresztül őrzött apokrif írásokat, amikről azt mondják, magától a Prófétától származnak. Vindicator, még alig kezdett bele a feladat teljesítésébe, már is egyedül találta magát, ő az egyetlen megmaradt őrző. Önkéntes száműzöttségét felfüggesztette, hogy csatlakozzon a Hellbourne elleni harchoz. A Nagy Könyv verssorait felhasználva hihetetlen erejű mágikus energiát képes felszabadítani.
Stats
Támadási típus - Távolsági Támadás távolsága - 600 Sebzés - 45 - 55 Támadás gyorsasága - 0.59
Területre ható varázslat, mely az ellenfélnek élet és mana vesztést okoz, amíg az el nem használ egy varázslatot.
ManaÁr: 75/95/115/135
CD: 14 mp
CastTávolság: 700
AoE: 350
Tart: 5/6/7/8 mp-ig
Sebez: 20/30/40/50 életet és 10/15/20/25 manát mp-nként
Master’s Incantation
Vindi a saját int értéke alapján bónusz sebzést okoz a varázslat használatakor
ManaÁr: 15
Cooldown: 3/2/1/0 mp
Bónusz sebzés: Vindi intelligenciájának 15/30/45/60%-a true damageként adódik az alaptámadásához /true damage = ebből a sebzéstipusból semmilyen armor nem redukál, azaz az ellenfél életéből egy az egyben levonódik/
Glyph of Silence
Azok a hősök akik a glyph of silence aura határán belül vannak és elhasználnak egy varázslatot, silence alá kerülnek a glyh szintjétől függő ideig. Azok az ellenséges hősök akik az aura határán belül vannak és meghalnak, intelligenciát vesztenek, amit Vindi kap meg /véglegesen/
Silence idő: 0.75/1.5/2.25/3 mp
Int lopás: 1, minden szinten
AoE: 950
Final Chapter
Silencel minden ellenséges hőst.
ManaÁr: 250/350/450
Cooldown: 160 mp
Tart: 3/4/5 mp-ig
Skill Build
1 – Incantation 2 – Sage's Lore 3 – Sage's Lore 4 – Glyph of Silence 5 – Sage's Lore 6 – Final Chapter 7 – Sage's Lore 8 – Incantation 9 – Incantation 10 – Incantation 11 – Final Chapter 12 – Glyph of Silence 13 – Glyph of Silence 14 – Glyph of Silence 15 – Stats 16 – Final Chapter 17-25 – Stats
Ez a build abszolút tökéletes a harrassra és gank potenciált is ad. Vindit így kéne játszani. Senkin ne uralkodjon el a Nymphora-szindróma. Igen, lehet belőle carryt is csinálni, csak fölösleges, mert nem arra lett kitalálva. Ez egy support karakter, ha valaki nagyon brütál dámázs karaktert akar játszani, hozzon le carryket :) Az elején hihetetlen nagy segítséget nyújt bármilyen karakternek, akinek farmolásra van szüksége, hiszen az Incantationnak köszönhetően már első szinten is négy másodpercenként úgy beleüthet az ellenbe, hogy a creepek nem támadják meg és ez irtó nagy előny. A Sage’s Lore pedig gyakorlatilag használhatatlanná teszi az ellenfél varázslatait. Vindicator az egyik legbosszantóbb karakter a játékban. Persze, játszani nem könnyű, főleg ha valaki ki akarja használni a gank lehetőségeket is, márpedig a glyph skillelése szinte egyenesen követeli, hogy gankeljünk minél többet.
Persze Vindinek is van megfelelő counterje, például ha Slithert kapjuk lanere ellenfélként, azonnal kérjünk egy lane-swappot /kevés kivétellel/, ugyanis elveszik az előnyünk. Ugyanígy Panda, Chipp, Arma a blink hősök és Scout /:D/. Fontos megjegyezni azért, hogy aki ügyesen használja a skillt, azoknak ezek ellen a hősök ellen sem kell aggódnia. Fölösleges mondani, a Sage’s Loret nem akkor kell használni, amkor ott áll előttünk az ellen, mert rögtön kapjuk a nukeot az arcunkba. Amikor valamiért megindul visszafele, próbáljuk úgy elkapni, hogy a SL hatókörének épp csak a széle csípje el, ilyenkor minimális esély van arra, hogyha visszafordul és elcastol egy varázslatot, az elkap minket. A Gylph skill leírása egyébként hibás, ugyanis nem csak azt a hőst silenceli aki castolt, hanem MINDEN MÁS HŐST IS aki az aurán belül van. Óriási előny gankeknél.
Item build
Az elején majdnem mindig ugyanaz a build, ha abból indulunk ki, hogy Vindi a support. Courier, ward, és 2 runes of the blight. Persze ez változhat, főleg ha van még egy supp kari a csapatban. Ilyenkor érdemes a későbbi talismanjaink összetevőire áldozni. Ebből 2-t mindenképp rakjunk össze, de a három se fölösleges, hiszen egyrészt hp-t kapunk, ami elég fontos csontos kis hősünknek, másrészt int-et, amiből meg az Incantation profitál. így már a játék elején is számottevő sebzésünk lehet. A Phase Boots a futáshoz kell /ez azért meglepő volt/. A Sage’s Lore használatánál nagyon fontos, később is jó lesz, főleg mert biztosra vehetjük, hogy az ellenfél carryjeinek kedvelt célpontjai leszünk.
A 2 runes helyett vehetünk egy runest és 2 mana potit, tetszés, és főleg lane ellenfél szerint.
Nézzük mi jöhet szóba később, azaz mire spóroljunk :)
Nincs csapat, akinek ne jönne jól még egy hex/disable. A Kuldra’s Sheepstick nem olcsó multaság /5675 g összesen/, de egyrészt kapunk egy kis életet és 35 intet, az agi és a manareg is jól jön, és hát ugye az aktív képesség. Nem is nagyon ragoznám tovább, csatákat dönthet el, ha kiesik az ellen carryje 3,5 mp-re.
Főleg ha sok a high nuker az ellen csapatában, nagyon jól jön a Null Stone. Természetesen a frag greedy Pyromancerek és Which Slayerek is minket fognak választani mind stunjaik mind ultijai célpontjaként. A plusz hp és a passzív varázslat lepergető képesség megmenthet minket. Ráadásul a Sustainert már az elején megvehetjük, jót tesz early/mid gameben is. Valamivel olcsóbb mint a Kuldra /4850/
A Frostfield Plate aktívja remek segítség üldözésnél és menekülésnél egyaránt, ráadásul egy kis armort is kapunk, ami jót fog tenni a carryk ellen. Hasonló árfekvésben van a Null Stonnal /4700/
Opcionális tárgyak:
Hajlamosak vagyunk elfelejteni ezt az itemet, pedig ha valakinek, nekünk aztán igazán fontos életben maradni, a Void Talisman pedig nagy segítség lehet. 1500 g-ért cserébe minden fizikai sebzésre immunissá válunk 4 másodpercig . Támadni mi se fogunk tudni és ne feledjük a mínusz 5.5 magic armort se, de ha pont ránk ugrik egy Predator, vagy Chronos a nyakunkon liheg, ezzel a tárggyal túlélhetjük addig, míg a csapatunk gondoskodik róluk.
Szintén egy nagyon hasznos tárgy, nem csak Vindinek, de majdnem bármelyik Heroes of Newerth hősnek. Hányszor van úgy, hogy éppen hogy csak meghalunk, ha 10 hp-vel több lett volna túléljük. Vagy úgy, hogy 15 mana kellett volna az ultihoz, és a csapat nyeri a ganket. Ezeken a problémákon segíthet a Power Supply. Ha az ellenfél castol, mi kapunk egy töltést a PS-ba. Összesen 15 töltést tárolhatunk, ha aktiváljuk a tárgyat, minden töltést felhasznál. Minden tártolt töltés után kapunk 15 hp-t és manát AZONNAL. Yummy!
Szerepe a játákban
Már volt erről szó korábban. Mégegyszer szeretném leszögezni: Vindicator NEM carry. Lehetne belőle carryt csinálni, mégse tegyük. Sokan gondolják és sajnos írják is, hogy ez a hős vagy carry vagy semmi. Mindig visszakérdezek ilyenkor, hogy ha az enemy carryje mondjuk Swiftbalde a miénk pedig Vindi, és ugyanannyi farmot kapnak, akkor a Vindink megfogja-e Swiftet? Hát nem. Én is sokáig Hell Flowerrel játszottam a hőst, és nem is volt rossz, de egyszerűen hasznosabb a supp vindi. Tehát ne felejtsünk el wardolni, és ne szedjük el a creepeket a carry elöl early gameben. A mi feladatunk az, hogy ne hagyjuk az ellenfelet lanezni, azaz meggátoljuk őket a creep/exp szerzésben. Kevesen értik meg, hogy nem /csak/ az a jó játékos aki egy közelharci carryvel 40. percben 3763782572 creepkillel és über itemekkel rendelkezik, hanem az a lane partner, aki mindezt lehetővé tette.
Vindi kiválóan alkalmas combo lanek megtörésére a Sage miatt, úgyhogy remek counterpick sok esetben. Ezenefelül – mint már írtam – sokat profitál a gankekből, úgyhogy a babysittelés utáni első prioritásunk ez legyen early/midgameben.
A spellekkel kapcsolatban még annyit, hogy az ultink iszonyú tápos varázslat, ne féljünk használni, még akkor se ha nagy a cooldownja. Sokszor nem szólnak a capattársak, hogy be kéne lőni, érdemes figyelni a mapet, hátha a pálya másik végén lévő csapattársat megmenthetjük vele. Team fightokban pedig…nem is kell mondanom, meccsdöntő lehet. Mindig nagy zavart kelt az ellenfél soraiban, még ha számítanak is rá. Használjuk okosan.
A leírtakhoz persze soha ne ragaszkodjunk mindenképp, ha azt vesszük észre, hogy nincs carry a csapatban, akkor jöjjön az a hellflower mid lane Vindi. De az ilyen esetek száma 100-ból 1 /se/.
Egyébként pedig, ha jól csináltuk a dolgunk, a lateben gyakorlatilag hátra dőlünk és elégedetten vigyorgunk :)